Coaching biznesowy jest narzędziem wspierającym osoby i organizacje w osiąganiu celów biznesowych, rozwoju kompetencji oraz odkrywaniu własnego potencjału. Często jest kluczem do sukcesu i ponadprzeciętnego rozwoju. Pomaga rozwijać talenty i odkrywać potencjał. Dla przedsiębiorców jest cenny w kwestii rozwoju projektów biznesowych oraz strategii biznesowej. W przypadku organizacji ważne jest to, iż coaching wpływa również pozytywnie na wzmocnienie wartości i motywacji wśród pracowników.

Proces coachingowy jest wspólną praca coacha i klienta opartą na szacunku i zaufaniu. Bardzo ważne jest zaangażowanie każdej strony. Największą rolę odgrywa jednak osoba uczestnicząca w sesjach coachingowych oraz determinacja i zaangażowanie tej osoby. Często w procesie coachingowym występują 3 strony, czyli coach, osoba uczestnicząca w coachingu (coachee) oraz organizacja. To powoduje, że bardzo ważna jest współpraca i oparcie o wspólne wartości.

Proces coachingowy składa się z 7-10 sesji coachingowych osobiście lub online. Bardzo ważne jest staranne poznanie coacha, dlatego warto poczytać informacje o doświadczeniu zawodowym, edukacji i karierze zawodowej coacha oraz porozmawiać przed zakupem sesji coachingowych. Warto skorzystać nawet z pojedynczej sesji coachingowej, dzięki czemu można poznać tą metodę rozwoju. Już jedna sesja coachingowa może być cenna, ponieważ pozwala podjąć decyzję o zakupie całego pakietu sesji coachingowych dla osób korzystających pierwszy raz z tej metody rozwoju ale również daje inne korzyści. Nawet podczas jednej sesji coachingowej można dobrze sprecyzować cel, zaplanować działania lub zrobić pierwszy krok w drodze rozwoju zawodowego. Najbardziej pożądane aby osiągnąć efektywność jest udział w pełnej sesji coachingowej. W przypadku zakupu pakietu 7-10 sesji coachingowych sesje odbywają się średnio w odstępach 2 tygodniowych i trwają 45 minut – 1,5 godziny, ale najczęściej jest to 60 minut. Jest to optymalnie zaplanowany czas.

Coaching biznesowy pomaga stosunkowo w krótkim czacie osiągnąć cel ale jednocześnie daje korzyści długoterminowe. Procesy coachingowe można powtarzać, dzięki czemu można pracować nad następnymi projektami biznesowymi, rozwijać kompetencje i osiągać ponadprzeciętne efekty.